Guide: Slik får du vekk overflødig magefett på rekordtid

Guide: Slik får du vekk overflødig magefett på rekordtid

Mindre magefett er kanskje det som står øverst på ønskelisten til flest. Likevel er det få som vet hvordan det skal gjøres. For målet er vel at det ikke skal komme tilbake?

Du trener kanskje allerede mye mage. Hvis du i tillegg trener mye kardio og intervaller, så er det kanskje vanskelig å vite hva du skal gjøre. Derfor må det være perfekt med en skikkelig oppskrift som kvitter deg med masse magefett.

Mulig å punktbrenne magefett?

Sannsynligvis kan du ikke punktforbrenne magefettet. Det finnes noe forskning som viser at ved vekt- og fettreduksjon så forsvinner det prosentvis mer magefett, men du må fortsatt miste en del fett.

Oppskriften som virker fra første sekund

Kostholdet er det aller viktigste. Uten et bra kosthold i bunn må du jobbe ekstremt hardt for å ha fremgang. Det nytter ikke å kompensere med å gjøre masse situps og løpe på tredemølla. Og en ting er at den ikke fungerer – i mange tilfeller vil den til og med ødelegge.

Så da bør du først som sist følge denne oppskriften.

Begynn allerede i morgen!

Les mer om hva en skreddersydd plan kan gjøre for deg!

1. Spis mer protein, fiber og sunt fett

Et kosthold som minsker magefett

Protein gir større metthetsfølelse, du spiser mindre, det vedlikeholder forbrenningen og bygger muskelmasse. Resultatet er en strammere og slankere kropp med mindre magefett.

Få i deg mellom 1,5 og 2,5 gram protein pr kg kroppsvekt. Hvis du skal en god del ned i vekt ville jeg inntatt mer. Om det er snakk om noen få kilo, så holder det å ligge i nedre sjikt.

Ved å få i deg nok fiber (25-35g/dag) oppnår du større metthetsfølelse, reduserer risikoen for sykdom, blant annet tarmkreft og hjertesykdom. Gode fiberkilder er grønnsaker, og da får du i deg mye annet snacks.

Sunt fett fra omega-3 hjelper både på forbrenningen av magefett, bygger muskler og er veldig positivt for helsa. En spiseskje tran eller fiskeolje gjør jobben.

Men, selv med mer protein, mer fiber og et godt kosthold må du spise mindre. Ikke alltid så mye mindre, men med mindre mat går prosessen mye raskere.

2. Tren styrketrening og bli mye sterkere

Du kommer ikke utenom styrketrening. Styrketrening er meget effektivt for å forbrenne magefett, men da må du også ha fremgang. Uten fremgang nytter ingenting. Finn deg øvelser du liker og som på samme tid er effektive – f.eks. hip thrust, glute bridge, knebøy eller beinpress, markløft eller roing, skulderpress, osv. Styrke i disse øvelsene senker fettprosenten og gjør magen slankere og strammere.

Trenger du hjelp til å sette opp et skreddersydd treningsprogram? Ta kontakt med oss på e-post så hjelper vi deg. 

3. En sporty og sprek livsstil

En av de aller vanligste årsakene til manglende fremgang er at du er for inaktiv. En ting er å komme seg på trening 3 dager i uken, men det er ikke det som er viktigst. En aktiv livsstil gjør at du kan ha langvarig fremgang og ikke minst; du klarer å opprettholde resultatet. Så en viktig del av å ha gode vaner, er å være sporty og sprek.

Det er gjort flere spennende studier på betydningen av en aktiv livsstil, og de er ganske klokkeklare. Det er en forklaring til hvorfor noen holder seg slanke med et middels kosthold og kanskje den viktigste forklaringen til at man går opp i vekt og fettprosent igjen. Aktivitetsnivået synker.

4. Prioriter å få nok søvn

Sov mer og forbrenn magefett

Søvn har i ulike studier visst seg å påvirke viljestyrke, fettforbrenning, muskelvekst, mindre sultfølelse og en hel del andre ting. En del unnskylder seg men at de ikke har tid til å sove lengre, men det stemmer i de fleste tilfeller ikke. Selv om personen skal opp tidlig neste dag, kan de aller fleste legge seg både en og to timer tidligere, uten at det påvirker hverdagen.

Få deg mellom 7 og 9 timer på puta hver natt. Noen klarer seg kanskje med litt mindre, men for de fleste vil det være bra med et sted mellom 7 og 9.

Om du vet at det virkelig hjelper deg nærmere målet, så er det kanskje verdt prioriteringen?

Trenger du hjelp? Sjekk ut pakkene vi tilbyr og gjør et kupp!

5. Vurder å føre matlogg

Dette er slettes ikke noe krav, og fordelene må veies opp mot tidsbruken og eventuelt andre ulemper. Å gjøre det en dag i blant kan i det minste gi deg en oversikt over hva du får i deg. Spiser du kanskje mer enn det du tror?

Et kjempebra bonustips!

Gjør du disse 5 grepene får du det mye enklere på veien mot mindre magefett og en slankere og strammere mage. Disse 3 triksene har vi prøvd ut på flere tusen kunder, og resultatene har vært meget bra.

Også har vi spart det aller viktigste rådet til slutt. Rådet består av 3 ord og er selvforklarende. Stol på prosessen. Trust the process. Mange gir seg til tross for at de har god fremgang. De ser rett og slett ikke sine egne resultater. Så behold troen på deg selv. Når alle andre kan, så kan du også! Alle som har fått det til, er faktisk et bevis på at også du klarer det!

About the Author

Veronica
Veronica (37) er daglig leder hos ElitePT og grunder av BodyVibes-metoden. Hun er Norgesmester i Bikini Fitness og har flere topp-3 plasseringer fra Internasjonale konkurranser, i tillegg til en sterk 10. plass fra EM. Hun har coachet 4 andre Norgesmestre i Bikini Fitness i tillegg til nesten 1000 kunder som har ønsket seg en slankere og sterkere kropp.